Strumieńskie Betlejem

Na początku października ruszyły prace nad budową Strumieńskiego Betlejem. Już niebawem do drewnianej szopki wprowadzi się ponad 200 zwierząt, m.in. lama, wielbłąd, jeżozwierz, osioł, kury, kaczki, bażanty, alpaki, króliki, jenoty, szopy.

Wszystko za sprawą wikarego Pawła Hubczyka, który po raz kolejny zachęcił do działania wiele osób. Największa szopka w województwie przyciągnęła w ubiegłym roku ponad 100 tys. osób, nie tylko z Polski. Tworzyły się gigantyczne kolejki, a ludzie czekali w nich po kilka godzin. W tym roku przez 1,5 miesiąca przy szopce dyżurować będą dwie osoby, aby usprawnić zwiedzanie.

 

Więcej…

 

Monografia Bielska-Białej

Powstała pierwsza w historii monografia Bielska-Białej. To wynik sześciu lat pracy 24 historyków pod przewodnictwem prof. Idziego Panica z Uniwersytetu Śląskiego.

W początkowej wersji monografia miała składać się z trzech tomów oddzielnie opisujących Bielsko i Białą. Ze względu na ogromną ilość zebranych informacji dotyczących Białej, m.in. z archiwów Krakowa i Lwowa, zdecydowano się ostatecznie wydać cztery tomy. Najtrudniej uzyskać było materiały z okresu II wojny światowej. Część archiwów została wówczas zniszczonych.

Więcej…

 

Nowe trasy biegowe w Wilkowicach

Na Magurce Wilkowickiej jeszcze w tym roku powstaną dwie narciarskie trasy biegowe. Wykonawcą będzie ta sama firma z Zakopanego, która wykonała skocznie w Bystrej. Dwie pętle z zapleczem socjalnym o długości 1,5 km i 3,7 km będą dostępne dla wszystkich jeszcze przed sezonem narciarskim. Z tras skorzysta głównie młodzież ze Szkoły Mistrzostwa Sportowego, która do tej pory trenowała na Kubalonce.

Więcej…

 

Budowa wyciągu na Cieńkowie

W Wiśle, w ośrodku narciarskim Cieńków trwają prace przy budowie nowej, czteroosobowej kolejki krzesełkowej. Wczoraj, ze Słowacji przyleciał helikopter Mi 171, aby ustawić sześć największych podpór kolejki,  poprzednie cztery ustawił dźwig. Śmigłowiec w widowiskowy sposób montował poszczególne elementy konstrukcji. Trudna i ryzykowna akcja trwała kilka godzin.

Na tym jednak budowa się nie kończy. Pracownicy będą musieli naciągnąć linę kolejki, zamontować całą instalację oraz dokończyć budowę maszynowni. Wtedy pozostaną już tylko próby bezpieczeństwa.

 

 

Więcej…

 

joomla stats

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama